?>
?>
Belediye Başkanı Savaş Kalaycı mesajında: “Emekleriyle hayatı güzelleştirip üretim çarklarını döndüren işçilerimiz, gece-gündüz demeden gösterdikleri çabalarıyla, şehrimizin ve ülkemizin kalkınmasına şüphesiz büyük katkı sunmaktadır. Dolayısıyla tüm işçilerimizin hak ettikleri değeri görmelerini, daha iyi çalışma koşullarında huzur ve güven içinde hayatlarını sürdürmelerini canı gönülden temenni ediyorum.
Bu özel günde, alın terlerini toplumun ortak iyiliği için harcayan işçi ve emekçi kardeşlerimizin yanında olduğumuzu bir kez daha ifade ediyor, onlara sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir yaşam dileyerek, 1 Mayıs İşçi Bayramını en içten duygularımla kutluyorum” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Belediye Başkanı Savaş Kalaycı’nın 1 Mayıs Mesajı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) Başkanı ve CEO’su Julia Simpson ve Coral Travel Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş’ı makamında ağırladı. Başkan Muhittin Böcek ile WTTC Başkanı Julia Simpson arasında gerçekleşen buluşmada turizmin geleceği ve Antalya’nın bu gelecekteki stratejik konumu ele alındı. Başkan Muhittin Böcek, WTTC’nin davetiyle 28-29 Eylül 2025 tarihlerinde Roma’da düzenlenecek Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Zirvesi’nde Antalya’yı temsilen bir sunum gerçekleştirecek. Muhittin Böcek’in Roma’da yapacağı sunum ile Antalya’nın küresel turizm politikalarına yön veren şehirler arasına adını yazdırması için fırsat olarak değerlendiriliyor.
WTTC İLE ÖNEMLİ İŞBİRLİĞİ PROJELERİ
Başkan Muhittin Böcek, WTTC iş birliğiyle önemli çalışmalar yapacaklarını belirtti. Başkan Böcek, “Yeşil etkinlik takvimi ile çevreci etkinliklerin desteklenmesi, dijital turizm platformu kurulumu ile ziyaretçi deneyiminin süreç boyunca sürdürülebilir ve yenilikçi hâle getirilmesi, kadın girişimciliği ve yerel kültür eksenli projelerle toplumsal kapsayıcılığın artırılması ve WTTC Akdeniz Bölge Ofisi’nin Antalya’da açılması için girişimlerde bulunulması adına çalışmalar yapacağız” dedi.
EKONOMİK VERİLERİ PAYLAŞTI
WTTC Başkanı Julia Simpson, Antalya’ya özellikle Başkan Muhittin Böcek ile görüşmek için geldiğini belirterek, Antalya’nın sürdürülebilir turizmde sergilediği vizyonun dikkat çekici olduğunu ifade etti. Ayrıca, WTTC’nin Türkiye turizmi hakkında güncel ekonomik öngörülerini de paylaştı. Julia Simpson, “Önümüzdeki dönemde turizmin Türkiye ekonomisine 5,2 trilyon TL katkı sağlamasını bekliyoruz. Bu rakam Türkiye ekonomisinin yaklaşık yüzde12’sine karşılık geliyor ve 3,3 milyon kişilik istihdam yaratma potansiyeli taşıyor. Türkiye’nin güçlü bir şekilde büyüdüğünü görmekten büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, WTTC Başkanı Julia Simpson ile bir süre görüşerek, ziyaret anısına hediye takdim etti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Başkanı Julia Simpson’dan Başkan Muhittin Böcek’e ziyaret yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>NUTUK ARMAĞAN ETTİ
Başkan Yiğit, Aden’in projelerinden büyük memnuniyet duyduğunu, okul giriş ve çıkış saatlerinde trafiğin düzenlenmesi talebiyle ilgili İlçe Emniyet Müdürü ile görüşeceğini ifade etti. Başkan Yiğit, Bahçıvanoğlu’na ziyaretinin ardından Nutuk ve bir kitabevinde kullanabileceği hediye çeki armağan etti. Başkan Yiğit ayrıca Aden Mina Bahçıvanoğlu’na, Başkanlık yaptığı sürece masasında duran özel yaptırdığı isimliği de takdim etti. Temsili Başkana ziyaret sırasında sınıf Öğretmeni Gözde Taşer, Okul Müdürü Burçak Akseki, annesi Sema Bahçıvanoğlu, babası Göker Bahçıvanoğlu ve ablası Ahsen Alya Bahçıvanoğlu eşlik etti. Başkan Onur Yiğit, ziyaretin ardından temsili Başkan Aden Mina Bahçıvanoğlu ile birlikte Balçova Kaymakamlığı tarafından gerçekleştirilen 23 Nisan kutlama etkinliklerine katıldı.
Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit’in 23 Nisan nedeniyle sembolik olarak koltuğunu devrettiği Asil Nadir İlköğretim Okulu 3-C sınıfı öğrencisi 9 yaşındaki Aden Mina Bahçıvanoğlu, okul giriş ve çıkış saatlerinde trafiğin durdurulmasını ve polis görevlendirilmesini istedi. Balçova için önemli projeleri olduğunu belirten Bahçıvanoğlu, okul giriş ve çıkış saatlerinde kaza riskinin yüksek olduğunu, okulların bulunduğu sokak ve caddelerin belirli süre kapatılarak polis memuru görevlendirilmesini istedi. Okullarda olası kazalara karşı acil müdahale odaları kurulmasını talep eden Bahçıvanoğlu, boş bir alana çocuklara meslek öğreten bir tematik çocuk köyü kurulması için çalışacağını dile getirdi. Yürüyüş yolu ve ağaçlandırma yapmak istediğini, çevresinde de çocukların zaman geçireceği güvenli alanlar oluşturmak istediğini belirten Bahçıvanoğlu, gelecekte mimar olmayı hedeflediğini söyledi.
NUTUK ARMAĞAN ETTİ
Başkan Yiğit, Aden’in projelerinden büyük memnuniyet duyduğunu, okul giriş ve çıkış saatlerinde trafiğin düzenlenmesi talebiyle ilgili İlçe Emniyet Müdürü ile görüşeceğini ifade etti. Başkan Yiğit, Bahçıvanoğlu’na ziyaretinin ardından Nutuk ve bir kitabevinde kullanabileceği hediye çeki armağan etti. Başkan Yiğit ayrıca Aden Mina Bahçıvanoğlu’na, Başkanlık yaptığı sürece masasında duran özel yaptırdığı isimliği de takdim etti. Temsili Başkana ziyaret sırasında sınıf Öğretmeni Gözde Taşer, Okul Müdürü Burçak Akseki, annesi Sema Bahçıvanoğlu, babası Göker Bahçıvanoğlu ve ablası Ahsen Alya Bahçıvanoğlu eşlik etti. Başkan Onur Yiğit, ziyaretin ardından temsili Başkan Aden Mina Bahçıvanoğlu ile birlikte Balçova Kaymakamlığı tarafından gerçekleştirilen 23 Nisan kutlama etkinliklerine katıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Balçova’nın temsili Başkanı, güvenli trafik istedi yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>
İşte biz bu inançla çalışıyoruz. Çocuklarımız daha adil bir dünyada büyüsün diye… Sadece sınavlara değil hayata hazırlansınlar diye… Özgür düşünsünler, soru sormaktan korkmasınlar, hayal kurarken “olmaz” demesinler diye…
Bu ülkenin her çocuğu aynı gökyüzüne bakarken, aynı fırsatlara sahip olmalı. Çünkü fırsat eşitliği bir lütuf değil, bir haktır. Ve biz bu hakkı teslim etmeden hiçbir başarıyı yeterli saymayacağız. Bugün ülkemizde milyonlarca çocuğun gözleri ışıl ışıl parlıyorsa, o ışığın kaynağı 105 yıl önce yanan meşaledir. Bizlere düşen ise o ışığı geleceğe taşımaktır.
Değerli vatandaşlarımız, kıymetli çocuklarımız, 23 Nisan; bir milletin kendi kaderine sahip çıktığı gündür. Ve bu kader, bugünün çocuklarının ellerinde şekillenmeye devam etmektedir. Onlara duyduğumuz güven, umudumuzun en büyük kaynağıdır. Bir çocuğun hayali, bir milletin kaderini değiştirir. Bu vesileyle, başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, tüm istiklal kahramanlarımızı rahmet, minnet ve şükranla anıyor; yeryüzündeki tüm çocukların bayramını içtenlikle kutluyorum.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi’den 23 Nisan mesajı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin: Başta söylediğimiz gibi, çatışmalar yeniden başladı. Biz her zaman ateşkeslere olumlu bakıyoruz ve bu nedenle bu girişimde bulunduk. Özellikle de kutsal Paskalya döneminde. Bu, Katolikler, Protestanlar ve Ortodokslar dahil olmak üzere tüm Hristiyan mezhepler için bir bayramdı.
Bu yüzden biz her zaman barış girişimlerine olumlu baktığımızı söyledik. Umarız Kiev rejiminin temsilcileri de aynı şekilde yaklaşır. Gerçi ilk tepkilerini gördük. Herkes fark etmiştir sanırım. Yayınlanan açıklamada, bizim teklifimizin insanların kaderi ve hayatıyla oynanan bir oyun olduğu iddia edildi. Ancak belli ki daha akıllı insanlar – büyük ihtimalle yabancı yönlendiriciler – devreye girip, böyle bir teklifi reddetmenin Kiev rejimi açısından kaybettiren bir pozisyon olduğunu söylediler ve hızlıca kabul ettiler.
Şimdi görüyoruz ki Kiev rejimi dikkatleri üzerine çekmeye çalışıyor, hem zaman hem de hedefler açısından çerçeveyi genişletmekten bahsediyor. Elbette önce düşünmemiz, her şeyi dikkatlice değerlendirmemiz ve sonuçlara bakmamız gerekir. Zaten fark ettiyseniz, Genelkurmay Başkanı ile görüşmemde de söylemiştim: Paskalya ateşkesinin nasıl sonuçlanacağını göreceğiz, demiştim.
Bu ne anlama geliyor? Genel olarak düşmanın savaşma etkinliğinde bir azalma olduğunu görebiliyoruz. Bu doğru. Bu, birlik komutanlarımızın da verdiği bir değerlendirme. Ancak toplamda 4900, yani neredeyse beş bin ihlal gerçekleşti. Bunlardan altısı doğrudan saldırıydı, 90 sabit kanatlı İHA saldırı girişimi vardı ve sanırım 400 topçu saldırısı gerçekleşti. Ama genel olarak bir düşüş vardı. Bunu memnuniyetle karşılıyoruz ve gelecekte bunu düşünmeye hazırız.
Sivil altyapıya saldırmama önerisine gelince – bu konu dikkatli bir şekilde incelenmeli.
Örneğin, Silahlı Kuvvetlerimizin Sumy Üniversitesi kongre merkezine düzenlediği ve çok konuşulan saldırıyı ele alalım. Bu sivil bir tesis mi? Evet, sivil. Ancak orada, Kursk Bölgesi’nde suç işlemiş kişilere – Ukrayna Silahlı Kuvvetleri ve milliyetçi oluşumlar üyelerine – ödül töreni düzenlenmişti. Bu kişiler bizim için suçludur ve sınır bölgelerinde yaptıkları eylemler nedeniyle cezayı hak etmişlerdi. Saldırı da onları cezalandırmak için düzenlendi. Öyleyse bu sivil bir tesis mi, değil mi? Ama rejim böyle sivil yerleri kullanıyor.
Ya da birkaç gün önce Odessa bölgesinde düzenlenen saldırı. Yaklaşık 82 kilometre uzaklıkta küçük bir yerleşim bölgesi hedef alındı. Neresiydi orası? Tarım tesisleri, hangarlar. Ancak Kiev yönetimi, yabancı denetçilerle birlikte orada sadece üretim değil, aynı zamanda yeni bir füze sisteminin testini de gerçekleştirmeye çalışıyordu. Bu nedenle saldırı yapıldı. Sivil bir tesis miydi? Evet. Ama askeri amaçla kullanılıyordu.
Aynı şekilde, restoranlarda da toplantılar düzenleniyor – bazıları suçları nedeniyle en ağır cezaları hak ediyor. Böyle örnekler de oldu. Restoranlarda toplantılar, kutlamalar, votkalı kadeh kaldırmalar… Böyle yerlere de saldırılar düzenlendi. Bunlar sivil tesisler mi? Evet. Ama işlevi neydi? Askeri.
Bu mesele dikkatli bir şekilde ele alınmalı. Tüm bu olayların incelenmesi, hatta belki ikili diyalog yoluyla yapılması gerekebilir. Bunu dışlamıyoruz.
Bu tür olayların hepsini analiz edeceğiz ve gelecekte uygun kararları alacağız.
Soru: Vatikan’dan üzücü bir haber geldi: Papa Francis vefat etti. Kendisiyle birçok kez görüştünüz, karşılıklı saygı içindeydiniz ve birçok girişimde bulundu. Taziye mesajınızı gönderdiniz ama biraz daha fazla bir şey söyleyebilir misiniz?
Vladimir Putin: Evet, doğru söylüyorsunuz. Kendisi Rusya’ya son derece olumlu yaklaşan biriydi. Bunu kesin olarak söyleyebilirim.
Kendisiyle birçok kez yüz yüze görüştüm ve çeşitli kanallar aracılığıyla temaslarımız oldu. Bir kez daha vurgulamak isterim ki, kendisi Rusya’ya son derece olumlu bir tutum sergiledi. Biz bunu hatırlayacağız.
Katolikler için nasıl bilmiyorum ama Ortodokslar arasında şöyle bir inanç vardır: Eğer Tanrı bir insanı Paskalya döneminde yanına çağırırsa, bu o kişinin hayatını boşuna yaşamadığının ve insanlara büyük iyilikler yaptığına dair özel bir işarettir.
Bence burada da durum böyle. Papa sadece kendi cemaatine değil, tüm dünyaya çok büyük iyilikler yapmıştır. Tüm Hristiyan dünyasına, ama en başta elbette Katoliklere en derin taziyelerimizi sunuyoruz.
Soru: Sayın Başkan, Avrupa yetkililerinin 9 Mayıs’ta Moskova’ya gelmeyi planlayan Avrupa liderlerine tehditler yöneltmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Vladimir Putin: Birine tehditte bulunmak için, elinizde bunu gerçekleştirecek araçların olması gerekir. Bu bir. İkincisi, bu araçları kullanmaya da hazır olmanız gerekir. Hangi Avrupa yetkilisinin elinde böyle bir güç var? Emin değilim. Eğer arkalarında duran ülkelerin potansiyeli bir milyon ya da 1.3 milyon kişiyle sınırlıysa ve hâlâ “savaş son Ukraynalıya kadar sürmeli” gibi şeyler söylüyorlarsa, acaba gerçekten buna inanıyorlar mı ya da akılları başlarında mı diye sormak gerekir.
Ama bana göre Rusya’ya gelmeyi planlayanlar, başkalarının arkasına saklanıp tehditler savuranlardan çok daha cesur. Hele ki Nazizm’e karşı verilen mücadelede hayatını feda eden insanların anısını yaşatmak için gelenlere böyle tehditler yöneltmek, hiçbir şekilde kabul edilemez.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’den Basın Mensuplarının Sorularına Yanıtlar yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Rusya Silahlı Kuvvetleri Genelkurmay Başkanı – Savunma Bakan Birinci Yardımcısı Valery Gerasimov: Sayın Başkomutan,
Birleşik kuvvetler, özel askeri operasyonun hedeflerine ulaşma yönündeki çabalarında aktif kalmaya devam etmektedir. Şu anda altı ordu grubu, 11 farklı cephede taarruz halindedir.
Kuzey Ordu Grubu, Ukrayna silahlı kuvvetlerinin işgal ettiği Kursk Bölgesi’ndeki ilçeleri kurtarmak üzere saldırılarını sürdürmektedir. İşgal altındaki toprakların büyük bir kısmı kurtarılmıştır. Bugün itibarıyla, kurtarılan alan 1.260 kilometrekaredir ve bu da işgal edilen toprakların yüzde 99,5’ine karşılık gelmektedir. Sadece iki noktada çatışmalar devam etmektedir: biri Oleshnya yakınlarında, diğeri ise Gornal’dadır. Bu noktalar Ukrayna sınırına yakındır.
Dün, 106. Saldırı Tümeni’ne bağlı 51. ve 137. Hava İndirme Piyade Alayları Oleshnya’yı kurtardı. Bu yerleşim biriminin güneyindeki ormanlık alanlarda tarama operasyonları devam etmektedir. Bu bölgeler nispeten küçük olup, toplamda yaklaşık üç kilometrekarelik bir alanı kapsamaktadır. Gornal yakınlarındaki Gornal Erkek Manastırı’nda ise temizlik operasyonunun sonuna gelinmiştir.
Deniz Piyade Tugayı’na bağlı saldırı birlikleri, Gornal ve çevresindeki toplam 4,5 kilometrekarelik ormanlık alanda düşman unsurlarını etkisiz hale getirmek için mücadele etmektedir. Bu alan küçük olmasına rağmen düşman, bu toprakları elinde tutmak için ana kuvvetlerini burada yoğunlaştırmış ve aktif olarak insansız hava araçları ile misket bombaları kullanmaktadır. Ancak, Rus birlikleri ve karşı batarya unsurları, düşman topçusunu bastırmakta ve insansız hava aracı saldırılarına karşı koymaktadır.
Kursk Bölgesi’nin sınır ilçelerinde başarısız olan düşman, Demidovka ve Popovka yakınlarında, Kursk Bölgesi’ne komşu Belgorod Bölgesi’ne sızmaya çalıştı. Ancak, Rus topraklarına büyük çaplı bir düşman sızması engellendi. Bugün itibarıyla Demidovka yakınlarında düşman unsuru bulunmamaktadır ve burada tarama operasyonu tamamlanmıştır. Popovka’nın güneyindeki ormanlık alanda ise az sayıda (en fazla 12 kişilik) düşman grubu kalmıştır. Bu gruplar kuşatılmış ve yok edilmek üzeredir. Askerlerimiz bu bölgeleri çevrelemiştir. Bu bölgelerle sınır arasındaki mesafe yaklaşık üç kilometredir.
Ormanlık alanların ve Gornal’ın tamamen kurtarılmasına yönelik çalışmalar sürmektedir. Raporum bu kadar.
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin: Sayın Gerasimov, raporunuz için teşekkür ederim.
Temas hattındaki durum net, bizim lehimize ilerliyor ve Rus kuvvetleri konumlarını istikrarlı şekilde ilerletiyor. Bu bölgelerdeki temizlik operasyonları tamamlandığında Kursk ve Belgorod bölgelerindeki durum hakkında ayrı bir rapor vermenizi rica ediyorum.
Bugün Paskalya arifesi ve bu vesileyle, öncelikle Rusya için savaşan Ortodoks Hristiyan askerlerimizi bu güzel bayram nedeniyle tebrik ediyorum. Bayramı kutlayan, anan ve saygı gösteren tüm yurttaşlarımıza ve dünya genelindeki insanlara mutlu bir Paskalya diliyorum.
İnsani gerekçelerle, Rus tarafı bugün saat 18.00’den Pazartesi günü saat 00.00’a kadar sürecek bir Paskalya ateşkesi ilan etmektedir. Bu süre zarfında tüm askeri operasyonların durdurulmasını emrediyorum. Ukrayna tarafının da bu örneği izleyeceğini varsayıyoruz. Aynı zamanda, askerlerimizin muhtemel ateşkes ihlallerine, provokasyonlara ve düşman saldırılarına karşı hazır olmaları gerekmektedir.
Kiev rejiminin, enerji altyapı tesislerine yönelik saldırılardan kaçınılması yönündeki anlaşmaları yüzlerce kez ihlal ettiğini, bana ilettiğiniz üzere, çok iyi biliyoruz. Bu nedenle, çok dikkatli ve odaklı olunmasını, gerekirse tam güçle karşılık verilmesini istiyorum.
Paskalya ateşkesi kararımız, Kiev rejiminin samimi olup olmadığını, anlaşmalara uyma ve Ukrayna krizinin temel nedenlerine yönelik barış müzakerelerine katılma konusundaki isteklilik ve yeterliliğini gösterecektir. Biz, kendi adımıza, her zaman bu yönde ilerlemeye hazır olduk ve Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Trump, Çin Halk Cumhuriyeti Başkanı, BRICS ülkeleri ve Ukrayna krizinin adil ve barışçıl çözümünü destekleyen herkesi memnuniyetle karşılıyoruz.
Sayın Gerasimov, bir kez daha askerlerimize vatanlarına hizmetleri, bağlılıkları ve kahramanlıkları için en içten selamlarımı ve teşekkürlerimi iletmenizi rica ediyorum.
Valery Gerasimov: Emredersiniz.
Vladimir Putin: Daha önce sizinle anlaştığımız gibi, birlik komutanlarımızın, üzerinde mutabık kaldığımız kararların uygulanması için son talimatlarımı almaları gerekiyordu. Şimdi bu talimatlara sahipler.
Valery Gerasimov: Emredersiniz.
Vladimir Putin: Teşekkür ederim.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Rusya Silahlı Kuvvetleri Genelkurmay Başkanı Valery Gerasimov ile Toplantı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Belediye Başkanı Savaş Kalaycı, mesajında: “Milletimizin huzuru, güvenliği ve esenliği için gece-gündüz fedakârca görev yapan Türk Polis Teşkilatımızın 180. Kuruluş yıldönümünü en kalbi duygularımla kutluyorum. Görevini büyük bir onur ve sorumlulukla yürüten kahraman polislerimiz, sadece güvenliğimizi değil, aynı zamanda birlik, beraberlik ve devletimizin gücünü de temsil etmektedir. Bu yüce vazife uğruna şehadet mertebesine ulaşan polislerimize ve tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet, gazilerimize sağlık afiyet diliyor, bu vesile ile emniyet teşkilatımıza işlerinde kolaylık ve başarı temenni ederek sevgi ve saygılarımı sunuyorum.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Belediye Başkanı Savaş Kalaycı’nın Polis Haftası Mesajı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Aliağa Belediye Meclisi Nisan Ayı Toplantısı Yapıldı
2024 Yılı Faaliyet Raporu 6 Nisan Pazar Günü Görüşülecek
Aliağa Belediye Meclisi Nisan Ayı Olağan Toplantısı, Belediye Başkanı Serkan Acar yönetiminde gerçekleştirildi. Belediye Meclis Salonu’ndaki oturum 4 Mart 2025 tarihli meclis tutanağının okunup onaylanması ve Denetim Komisyonu Raporu’nun meclisin bilgisine sunulmasıyla başladı.
Denetim komisyonu raporuna ilişkin değerlendirmelerde bulunan Aliağa Belediye Başkanı Serkan Acar, denetim komisyonu raporuna hiçbir şekilde müdahalelerinin olmadığı gibi raporun bağımsız bir denetçi tarafından da denetlendiğini söyledi. Alınan ekmekten tutun da tüm harcamaların denetim komisyonu raporunda yer aldığını belirten Başkan Serkan Acar, doğrudan temin, personel giderleri ve sürdürülebilir bütçe hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Başkan Serkan Acar, yasal doğrudan temin limitinin bütçenin yüzde 10’unu aşmaması gerektiğini, Aliağa Belediyesi’nde ise bu oranın yüzde 4 civarlarında kaldığını ve bunun örneği olmayan bir başarı olduğunu söyledi.
Aliağa Belediye Başkanı Serkan Acar, “Yasal Limitin Altında Kalmayı Başaran Başka Bir Belediyeyi Örnek Veremezsiniz”
Belediyeleri en çok zorlayan kalemlerden birinin personel giderleri olduğunun altını çizen Başkan Serkan Acar, “Personel giderlerinde bütçenin yüzde 30’u yasal limit olarak kabul ediliyor. Yapılan son zamlardan sonra personel giderlerimizde artış oldu. Geçen sene bütçenin yüzde 16’sı seviyelerindeydik. Bu sene ise bu oranı yüzde 22 seviyelerinde tuttuk. Büyükşehir dahil, İzmir’de yasal limitin altında kalmayı başaran başka bir belediyeyi örnek veremezsiniz. Maaşları düzenli ödeyen bir belediyemiz var” ifadelerini kullandı.
“Yatırım Yapan Bir Belediyeyiz”
Önemli olanın ekonomik anlamda sürdürülebilir bir bütçe oluşturmak olduğunu da sözlerine ekleyen Başkan Serkan Acar, “Bütçemizin yüzde 64’ü ile mal ve hizmet alımı yapıyoruz. Çünkü yatırım yapan bir belediyeyiz. Yatırımlar konusunda yol ve cadde yapımları da yer alıyor. Yeri geliyor büyükşehrin görev alanına giren yolları da yapıyoruz” dedi.
Encümen ve Komisyonlara Üye Seçimi Yapıldı
Başkan Serkan Acar’ın yaptığı bilgilendirmenin ardından başkanlıktan gelen önergelerin görüşülmesine geçildi. Önergeler kapsamında encümen üye seçimi yapıldı. Yapılan gizli oylamada Savaş Dağdeviren, Faik Babayiğit ve Neriman Arı encümen üyeliğine seçildi. Görev süresi dolan ve yeni kurulan komisyonlar şu isimlerden oluştu:
İmar Komisyonu: Erol Güngör, Barış Bıdık, Verda Arpacı, Orhan Şimşek, Erdal Önal
Plan ve Bütçe Komisyonu: Doğanşah Aydın, Murat Arcak, Gizem Çetinkaya Ülker, Türkan Fidan, Fatma Belgin Aygün,
Kentsel Dönüşüm ve Doğal Afetler Komisyonu: Mustafa Topçu, Fikri Deniz, Ali Özener, Uğur Tural, Mesut Yaşar Aybar
Çevre Sağlığı ve Esnaf Komisyonu: Yaren Öztürk, Nadire Ural, Ali Özener, Tanju Öge, Mesut Öztürk,
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Komisyonu: Gizem Çetinkaya Ülker, Müesser Eylül Işık, Verda Arpacı, Emine Bilgin, Serhat Erkal
Hukuk Komisyonu: Gizem Çetinkaya Ülker, Barış Bıdık, Murat Arcak, Sezgin Holat, Hilal Sadıkoğlu Akar
2024 Yılı Faaliyet Raporu 6 Nisan Pazar Günü Görüşülecek
Başkanlıktan Gelen Önergeler kapsamında yer alan; Aliağa Midilli Yolcu İskelesi’nin 10 yıl süre ile kiraya verilmesini içeren madde oy birliği ile Plan, Bütçe Komisyonuna havale edildi. Önergeler kapsamında meclise sunulan 2024 yılı faaliyet raporu ise 6 Nisan 2025 Pazar günü saat 18.00’de yapılacak olan ikinci birleşimde görüşülecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Aliağa Belediye Başkanı Serkan Acar, “Yatırım Yapan Bir Belediyeyiz” yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>| İKMİB Başkanı Adil Pelister: “Yeni küresel ticaret savaşları Türkiye için bir fırsat olabilir”
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, ABD Başkanı Donald Trump tarafından açıklanan yeni gümrük tarifeleriyle ilgili yazılı bir değerlendirme yaptı.
Pelister, değerlendirmesinde şunları söyledi:
“ABD Başkanı Donald Trump, ABD’nin diğer ülkelere karşılıklı tarifeler uygulayacağını, temel tarife oranının yüzde 10 olacağını açıkladı. Türkiye ABD’ye yaklaşık yüzde 10 vergi uyguluyordu, şimdi ABD karşılıklı olarak yüzde 10 vergi uygulayacak. Yeni vergi durumuna karşılık Çin ve AB başta olmak üzere ülkelerin karşılıklı gümrük tarife misillemesi yapması, ABD dahil küresel bir enflasyon atağına sebep olabilir. Küresel enflasyonist baskı Türkiye’de de ekonomi üzerinde olumsuz bir etki yapabilir. Türkiye için başta demir çelik olmak üzere, otomotiv, kimya ve tekstil sektörlerinde olumsuz etkileri olabilir. Zira dünyadan ithal ettiği otomobiller için ek yüzde 25 vergi alacağını duyurmuştu. Artan enflasyon sonucu küresel olarak faiz indirimlerine ara verilebilir, yüksek faiz küresel yatırımları, üretimi ve buna bağlı olarak küresel büyümeyi yavaşlatabilir.
2024 yılı kimya ihracatımızda ABD, yüzde 32,10 artış ve 1 milyar 524 milyon dolarlık ihracat ile sektörümüzün ülke ihracatında 3’üncü sırada yer aldı. Bu yıl Ocak-Şubat dönemi ihracatına baktığımızda ise ABD’ye yaptığımız kimya ihracatının yüzde 18,39 azalışla 196,2 milyon dolar olduğunu görüyoruz. Bu dönemde ABD en çok kimya ihracatı yaptığımız ülke sıralamasında 7’inci sırada yer alıyor.
Bu yıl iki aylık dönemde ABD’ye en çok ihracat yaptığımız ilk 5 ürün grubumuz plastikler ve mamulleri (82,1 milyon dolar ve % 11,08 artış), mineral yakıtlar, mineral yağlar ve ürünler (31,8 milyon dolar ve % 57,97 azalış), anorganik kimyasallar (22,6 milyon dolar ve % 2,50 azalış), uçucu yağlar, kozmetikler ve sabun (19,6 milyon dolar ve % 5,16 artış) ve kauçuk, kauçuk eşya (17,5 milyon dolar ve % 35,78 azalış) oldu. Bu dönemde en çok ihracat artışı ise yüzde 86,41 artış ile boya, vernik, mürekkep ve müstahzarları sektörümüzde gerçekleşti.
ABD’nin yeni küresel ticaret savaşı atağı kaos gibi görünse de biz bu kaostan avantaj elde edebiliriz. Kısa ve orta vadede hammadde üretim maliyetlerimizin olumsuz etkileyebileceğini öngörmüyoruz. Aksine orta ve uzun vadede doların değerinin aşağıya düşmesi yanı sıra euronun yukarı çıkması muhtemel olabilir. Bu durum bizim en çok kimya ihracatı yaptığımız AB ile ticaretimizde parite farkından dolayı olumlu etki yaratabilir. Yine orta vadede altının fiyatı yükselebilir ve altın stoğu yüksek ülke olduğumuz için ekonomik anlamda olumlu etkisi olabilir.
Bununla birlikte yeni küresel ticaret savaşları Türkiye için bir fırsat olabilir. AB ile Gümrük Birliği’nin güncellenmesi ve vize serbestisinin sağlanması ayrıca yeni Serbest Ticaret Anlaşmaları yapılması mümkün olursa sektörümüz ve ülkemiz açısından olumlu yönde çok ciddi katkılara sebep olabilecektir” dedi.
|
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
İKMİB Başkanı Adil Pelister: “Yeni küresel ticaret savaşları Türkiye için bir fırsat olabilir” yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Belediye Başkanı Mehmed Öztürk, mesajında şu ifadelere yer verdi:
“Başı rahmet, ortası mağfiret, sonu cehennem azabından kurtuluş olan mübarek Ramazan ayını şehrimizde dolu dolu yaşadık. Bütün vatandaşlarımıza ulaşmaya ve kucaklaşmaya çalıştık, sofralarımızı paylaştık. Şimdi ise Ramazan Bayramı’nı karşılamanın sevincini yaşıyoruz.
Kırgınlık ve dargınlıkların son bulduğu, birlik beraberliğimizin pekiştiği bir bayram geçirmenizi diliyorum. Bayramın, milletimizin ve tüm Müslümanların kenetlenmesine ve farklı coğrafyalarda zalimlerin zulmü altında olan mazlumların kurtuluşuna vesile olmasını Yüce Allah’tan niyaz ediyorum.
9 günlük bayram tatili için ülkemizin her noktasında milyonlarca vatandaşımız yolculuk yapacak. Şehrimize gelecek olan ve şehrimizden gidecek olan bütün hemşehrilerimden, trafikte tedbirli olmalarını ve kurallara uymalarını rica ediyorum.
Ilgazlı hemşehrilerimizin, milletimizin ve İslam aleminin Ramazan Bayramı’nı kutluyor; sağlık ve huzur dolu nice bayramlar diliyorum.
Bayramımız mübarek olsun.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Ilgaz Belediye Başkanı Mehmed Öztürk’ün 2025 yılı Ramazan Bayramı Kutlama Mesajı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>