?>
?>
Kemalpaşa Belediyesi, 15 Nisan 2024’te başlayan yeni dönemle birlikte geçen bir yıl içinde birçok projeyi hayata geçirdi. Görev süresinin ilk yılını geride bırakan Belediye Başkanı Mehmet Türkmen, bu süreçte belediye hizmetlerini yeniden yapılandırarak, ilçenin ihtiyaçlarına yönelik somut adımlar attı. Kurumsal yapının güçlendirilmesinden imar düzenlemelerine, kadın istihdamını artırmaya yönelik çalışmalardan yeşil alanların çoğaltılmasına; Kent Lokantası’ndan araç envanterinin genişletilmesine kadar pek çok başlıkta önemli adımlar atıldı.
İşte Kemalpaşa Belediyesi’nin hizmet yolculuğunda son 1 yılı:
ÖNCE KURUMSAL DÜZEN
Yeni dönemin ilk adımı, belediye içindeki mali ve idari disiplini sağlamak oldu. Kurumsal yapının güçlendirilmesiyle birlikte belediye hizmetleri daha planlı ve sürdürülebilir bir yapıya kavuştu. Mali düzenlemeler sayesinde kamu kaynaklarının etkin kullanımı sağlanarak Kemalpaşalıların bütçesi koruma altına alındı. Maaşların ödenmesi noktasında sorun yaşayan belediye, gelinen noktada ekonomik olarak nefes almaya başladı.
2. ÇEVRE YOLU PROJESİNDE BÜYÜK AŞAMA
Kemalpaşa’nın ulaşım altyapısını geliştirmek amacıyla başlatılan 2. Çevre Yolu Projesi’nde önemli bir ilerleme kaydedildi. Sütçüler yolundan Fersan çıkışına kadar olan güzergâhta kamulaştırma ve yol açma çalışmaları tamamlanma aşamasına gelirken, hastane yolu kısmında asfaltlama işlemleri tamamlandı. İlgili bölgede imar yollarının açılması çalışmaları kesintisiz sürüyor.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM: E-RUHSAT SİSTEMİ
Vatandaşların yapı ruhsatı ve diğer başvurularını elektronik ortamda gerçekleştirmesini sağlayan E-Ruhsat Sistemi devreye alındı. Yeni sistemle birlikte zaman, evrak ve iş gücü tasarrufu sağlanırken, belediyecilik hizmetlerinde dijitalleşme yolunda önemli bir adım atılmış oldu.
İMAR PROBLEMLERİ ÇÖZÜLÜYOR
Uzun yıllardır çözüm bekleyen imar planları, ilgili kurumlarla yürütülen eşgüdümlü çalışmalar sonucunda netlik kazanmaya başladı. Soğukpınar ve Atatürk Mahallelerini kapsayan 80 hektarlık kentsel dönüşüm alanında sona gelindi. 1993 yılından beri çözüme ulaştırılamayan Çınar ve Kızılüzüm düşük yoğunluklu konut alanının imar planı süreci tamamlanarak askıya çıkarıldı. Çiniliköy planlarına istinaden imar uygulamaları tamamlanarak bölge yerleşime uygun hale getirildi.
KENT LOKANTASI İLE SOSYAL DAYANIŞMA GÜÇLENDİ
Dar gelirli vatandaşlara, emeklilere ve öğrencilere yönelik olarak “Kemalpaşa’nın Sofrası Kent Lokantası” sloganıyla açılan Kemalpaşa Kent Lokantası, hem uygun fiyatlı yemek hizmeti sunuyor hem de bünyesinde bulunan aşevi ile sosyal dayanışmayı büyütüyor. Hafta içi her gün dört çeşit yemek sunulan lokanta, vatandaşlardan tam not aldı.
METRUK YAPILAR YIKILIYOR
Mahallelerde yıkılma riski oluşturan ve görüntü kirliliğine neden olan metruk yapılar tespit edilerek yıkılıyor. Son bir yıl içerisinde 176 metruk yapı kontrollü şekilde kaldırılarak ilçenin çehresi daha modern ve güvenli bir hale getirildi.
EĞİTİME TAM DESTEK
İlçedeki tüm okulların 2024-2025 öğretim dönemi öncesinde bütün bakım, onarım, tadilat ve temizlik ihtiyaçları belediye tarafından karşılandı. Mevsimsel hastalıklarla mücadele kapsamında dezenfektan destekleri sağlandı. Eğitim kurumlarıyla yürütülen iş birliği, çocukların daha sağlıklı ortamlarda eğitim almasını hedefliyor.
YENİ YEŞİL ALANLAR KAZANDIRILDI
Yeşil alan ve çocuk parkı ihtiyacına yönelik planlamalar doğrultusunda Örnekköy, Ören ve Aşağıkızılca Mahallelerine yeni park ve büyük ölçekli rekreasyon alanları kazandırıldı. Sosyal ve fiziksel ihtiyaçlara cevap veren bu alanların sayısı artarak devam edeceği aktarılırken, Armutlu için hazırlanan rekreasyon alanı projesi, Kent&Başkan 2024 halk oylamasında ödüle değer görüldü. İlçede bulunan parklarda, on adet mini futbol sahası projesinde ikisi hayata geçirildi.
KADIN İSTİHDAMINA DESTEK
Zabıta ve Temizlik İşleri müdürlüklerinde kadın çalışanların istihdamına öncelik verildi. Aynı zamanda CV Havuzu Projesi ile kadınların iş gücüne katılımı destekleniyor. Kadın emeğini her alanda görünür kılma hedefi doğrultusunda sosyal belediyecilik anlayışı genişletiliyor.
ARAÇ FİLOSU GÜÇLENDİRİLDİ
Vatandaşa daha hızlı ve etkin hizmet sunmak amacıyla belediyenin araç filosu genişletildi. Yeni yol süpürme araçları, su tankerleri, kamyonetler ve greyderler hizmete sunuldu. Bu yatırımlarla birlikte belediye, ilçenin her noktasına kesintisiz hizmet ulaştırmayı sürdürüyor.
TÜRKMEN SAHADA
Başkan Türkmen tarafından gerçekleştirilen mahalle ziyaretleri ile vatandaşların ihtiyaç ve talepleri doğrudan sahada tespit ediliyor. Tüm birimlerle koordineli şekilde yürütülen bu saha çalışmaları, çözüm odaklı hizmet anlayışını yaygınlaştırıyor. Sürekli hale getirilen mahalle buluşmalarıyla her mahalleye eşit hizmet ulaştırılması hedefleniyor. Ziyaretlerde Başkan Türkmen’e Belediye Başkan Yardımcıları ve teknik müdürler eşlik ediyor.
Kemalpaşa’ya en iyi hizmeti sunmak için mücadele ettiklerini ifade eden Başkan Türkmen, şunları söyledi:
“Kemalpaşa bizim evimiz, burada yaşayan 120 bin vatandaş da bizim komşumuzdur. Bu anlayış çerçevesinde, belediyemizi ve ilçemizi güçlü kılmak ve geleceğe güvenle taşımak için atılması gereken adımları kararlılıkla atıyoruz. Amacımız kimseye şirin gözükmek değil, Kemalpaşa’nın neye ihtiyacı varsa onu tereddütsüz gerçekleştirmektir. Hemşehrilerimiz beş yılın sonunda bu gerçeği net olarak görecektir.” İfadelerini kullandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Türkmen: Bütün hedefimiz Kemalpaşa’nın yarını yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>
Manisa Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayının dayanışma ruhunu güçlendirmek ve ihtiyaç sahiplerine destek olmak amacıyla kentin 26 farklı noktasında 100 binden fazla kişiye iftar yemeği sunarken iftar sofralarına katılamayan yaşlı, hasta ve engelli vatandaşlar başta olmak üzere, ihtiyaç sahibi bireylerin evlerine Ramazan boyunca 10 bini aşkın sıcak yemek ulaştırılıyor.
“Manisa’da kimse kendini yalnız hissetmeyecek” diyen Başkan Ferdi Zeyrek’in talimatıyla harekete geçen Manisa Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi ekipleri, evlerinden çıkamayan vatandaşlara her gün belediyenin aşevinden sıcak yemek servisi yaparak, Ramazan bereketini sofralara taşıyor. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Volkan Sert, Ramazan ayı boyunca süren sıcak yemek dağıtımının önemine dikkat çekerek, “Yaşlı, engelli ve hastalığı nedeniyle iftar sofralarımıza katılamayan vatandaşlarımıza her gün sıcak yemek ulaştırıyoruz. Amacımız, yalnız olmadıklarını hissettirmek ve sofralarına bir nebze olsun destek olabilmek. Bunun yanında, Cumhuriyet Meydanı’nda sabit iftar soframız, kapalı pazaryerlerinde ve mahallelerde gezici iftar organizasyonları düzenliyoruz. Ayrıca, ilçelerimizde de koordineli olarak iftar sofraları kurduk. Ay boyunca, evlere 10 bin kişilik sıcak yemek dağıtımını gerçekleştiriyor, 100 binden fazla kişiye de sofralarımızda iftar yemeği ulaştırmayı hedefliyoruz. Yıl boyunca bu yardımlarımıza devam edeceğiz. Başkanımız Ferdi Zeyrek’in ‘Hiçbir yurttaş yatağa aç girmesin’ talimatıyla, tüm gücümüzle bu doğrultuda çalışıyoruz” dedi.
“Aşevimizde hazırladığımız sıcak yemekleri ulaştırıyoruz”
Ramazan’ın paylaşma ve dayanışma ayı olduğunu vurgulayan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, “İftar sofralarımızda hemşehrilerimizle bir araya geliyoruz, ancak sofralarımıza katılamayan vatandaşlarımızı da unutmuyoruz. Yaşlı, hasta, engelli ve ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza iftar saatinden önce aşevimizde hazırladığımız sıcak yemeklerini ulaştırarak yanlarında oluyoruz. Hedefimiz, Manisa’da hiçbir yurttaşımızın yatağa aç girmemesidir. Bu anlayışla, Ramazan ayında olduğu gibi yıl boyunca sosyal yardımlarımızı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
Ramazan ayı boyunca ve sonrasında da devam edecek sıcak yemek dağıtımı ve sosyal destek çalışmalarıyla Manisa Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde dayanışma ruhunu güçlendirmeye devam ediyor. Ramazan boyunca, ayrıca, 5 bin ihtiyaç sahibi aileye gıda kolisi desteği de sağlanıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Zeyrek, “Hedefimiz, Manisa’da hiçbir yurttaşımızın yatağa aç girmemesidir” yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Beşiktaş maçı öncesi, Aydın Büyükşehir Belediyespor’da takımın liberosu
Gizem Çerağ Düzeltir mikrofonu eline aldı ve muhabirlik yaparak
sorularını takım arkadaşları Fatma Şekerci ve Berka Buse Özden’e
yöneltti.
Aydın Büyükşehir Belediyespor Takım Kaptanı Fatma Şekerci, “Ankara,
bizim için her zaman zorlu bir deplasman oldu. Aydın Büyükşehir
Belediyespor’a geldiğimden bu yana burada aldığımız galibiyetler
genellikle uzun ve zorlu maçlar sonunda geldi. Bu kez 3-0 gibi net bir
skorla kazanmak bizim için çok önemliydi. İyi bir blok ve savunma
sistemi kurduğumuzu düşünüyorum. Play-off hedefimiz doğrultusunda bu
maçtan 3 puanla ayrıldığımız için mutluyuz” dedi.
Genç orta oyuncu Berka Buse Özden ise, “Bu galibiyete gerçekten
ihtiyacımız vardı. İkinci yarıya iki mağlubiyetle başlamıştık ve bu maç
bizim için büyük bir geri dönüş fırsatıydı. Kazandığımız için mutluyuz,
çalışmalarımızın karşılığını aldık” ifadelerini kullandı.
GÖZLER BEŞİKTAŞ MAÇINA ÇEVRİLDİ
Beşiktaş maçıyla ilgili olarak Fatma, “İlk devre deplasmanda 3-1
kazanmıştık ancak rakibimizin eksikleri vardı. Şimdi daha tecrübeli ve
tam kadro oynayacaklar. Oldukça deneyimli oyuncuları var ve voleybolu
nasıl oynamaları gerektiğini çok iyi biliyorlar. Bu kez kendi evimizde
oynayacak olsak da kolay bir maç olmayacak. Play-off hedefimiz için bu
maçı kazanmamız işleri kolaylaştıracak. Hazırlıklarımız iyi gidiyor,
taktiklerimiz üzerine çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
Berka ise, “İlk maçı kazanmıştık ama bu maçın daha zor geçeceğini
düşünüyoruz. Rakibimizin daha iyi hazırlandığını biliyoruz, biz de
antrenmanlarımızı ve hazırlıklarımızı en iyi şekilde sürdürüyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı