?>
?>
2024 YILINDA SANAYİYE 17 MİLYON 184 BİN METREKÜP GERİ KAZANIM SUYU
Kocaeli, Türkiye’nin endüstriyel nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu bölgelerinden biri. Bu nedenle, su kaynaklarının sürdürülebilir bir şekilde yönetimi özellikle Kocaeli için hayati önem taşıyor. 2024 yılı içinde şehre 198 milyon 516 bin 558 metreküp su temini sağlayan İSU Genel Müdürlüğü, bunun 17 milyon 184 bin 704 metreküplük kısmını geri kazanım suyu ile sağladı. Türkiye’de yüzde 100 biyolojik arıtma gerçekleştiren ilk su ve kanal idaresi olarak proaktif yaklaşımla birçok öncü projeyi hayata geçiren İSU; geri kazanım projesi sayesinde Yuvacık Barajı, Namazgâh Barajı, Sapanca Gölü ve yeraltı kaynakları gibi içme suyu kaynakları üzerindeki baskıyı ciddi oranda azaltarak doğaya ve çevreye büyük katkı sağlıyor.
BEKAERT GERİ KAZANIM SUYU KULLANACAK
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin etkisiyle mevsimsel yağışlar azalıyor; bu durum, Türkiye genelinde olduğu gibi Kocaeli’de de su yönetimini kritik hâle getiriyor. Bu süreçte, suyun tasarruflu kullanımı, alternatif su kaynaklarının araştırılması ve sanayide geri kazanım suyuna yönelmek büyük önem taşıyor. İSU Genel Müdürlüğü, sanayi kuruluşlarıyla yaptığı anlaşmalarla, yüksek su tüketimine sahip tesislerin geri kazanım suyuyla beslenmesini sağlayarak içme suyu kaynakları üzerindeki yükü azaltmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Yapılan son çalışmalar ile birlikte İzmit Alikahya Fatih Mahallesi’nde bulunan Bekaert Çelik Kord Sanayi ve Ticaret AŞ’ ye geri kazanım suyu kullanımı sağlanması için altyapı çalışmaları yapıldı.
İLK ETAPTA YILLIK 120 BİN METREKÜP GERİ KAZANIM SUYU
İlk aşamada Bekaert Çelik Kord Sanayi ve Ticaret AŞ’ nin yıllık 120 bin metreküp geri kazanım suyu kullanması öngörülüyor. Kartepe sınırları içindeki üretim alanında yapılacak ilave çalışmalarla bu miktarın 250 bin metreküpe çıkarılması hedefleniyor.
İSU, SANAYİDE GERİ KAZANIM SUYU KULLANIMINI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞIYOR
Atık su arıtma tesislerinden elde edilen ve tekrar kullanılabilen temiz suyun bir türü olan geri kazanım suyu; atık suyun, ileri teknolojiyle donatılmış “İleri Biyolojik Arıtma Tesisleri”nde bir dizi işlem sonrası temizlenmesi, arıtılması ve uygun yerlerde tekrar kullanılmasını içeriyor. Ülkemize ve şehrimize katma değer olarak kazandırılan yıllık 48 milyon metreküp kapasiteli “Geri Kazanım Suyu Tesisleri” ile sanayide 2024 yılında kullanılan 47 milyon 300 bin metreküp suyun 17 milyon 184 bin 704 metreküpü geri kazanım suyu ile karşılandı. Böylece 2024 yılında Kocaeli’de atık suyun geri kazanımı ile sanayide yüzde 36’lık su tasarrufu elde edildi. Sanayide kullanılan suyun 17 milyon 505 bin 853 metreküpü şebeke suyu, 12 milyon 771 bin 795 metreküpü de kuyu sularıyla karşılandı. İSU Genel Müdürlüğü, Kocaeli genelinde sanayide kullanılan suyun geri kazanım suyu olarak temin edilmesi için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
GERİ KAZANIM SUYU, KESİNTİSİZ SU KAYNAĞI
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar, yalnızca bu iki fabrikayla sınırlı kalmayacak; gelecekte bölgedeki Organize Sanayi Bölgeleri ve diğer fabrikaları da kapsayacak şekilde genişletilecek. Çalışmaların tamamlanmasıyla, geri kazanım suyunu kullanan fabrikalar kesintisiz su kaynağına kavuşurken içme suyu kaynakları üzerindeki baskı da önemli ölçüde azaltılacak.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Bekaert de artık geri kazanım suyu kullanıyor. yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, Kepez ilçesinin artan su ihtiyacını karşılamak amacıyla 460 milyon TL’lik bir yatırımla dev bir projeye hayata geçiriyor. Proje ile birlikte trafiğin en yoğun yaşandığı bölgelerden biri olan Gazi Bulvarı’ndan Namık Kemal Bulvarı’na trafiği etkilemeden yatay sondaj geçişiyle birlikte içme suyu iletim hattı sağlanıyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, Muratpaşa ve Kepez ilçelerinde içme suyu altyapısını güçlendirmek ve artan su ihtiyacına kalıcı çözüm üretmek amacıyla yeni bir proje hayata geçiriyor. Projenin merkezinde, Muratpaşa ilçesi Bayındır Mahallesi’nde yer alan mevcut içme suyu deposunun kapasitesi artırılıyor. Bin metreküplük içme suyu deposunun kapasitesi yeni depo ile birlikte 3.000 metreküpe çıkarılıyor. Bu kapasite artışıyla bölgenin su ihtiyacına uzun vadeli çözüm sağlanacak.
3600 METRELİK İÇME SUYU İLETİM HATTI
Projenin en önemli ayaklarından biri ise Muratpaşa ilçesi Bayındır Mahallesi’nden Kepez ilçesi Çağlayan Mahallesi’ne uzanan 3 bin 600 metre uzunluğundaki içme suyu iletim hattı olacak. Bu hat ile entegre edilen 2 adet yatay sondaj geçişiyle, Gazi Bulvarı altında 70 metre ve Namık Kemal Bulvarı altında 70 metre olmak üzere toplam 140 metrelik özel geçişler gerçekleştiriliyor. Bu teknik çözüm sayesinde yoğun trafiğe sahip güzergâhlarda altyapı çalışmaları kesintisiz şekilde tamamlanıyor.
KESİNTİSİZ İÇME SUYU
Yeni hat ile birlikte Bayındır Mahallesi’ndeki su deposundan Çağlayan Mahallesi’ndeki depoya doğrudan içme suyu iletimi sağlanacak. Özellikle yaz aylarında Kepez ilçesinde yaşanan içme suyu yetersizliği, bu projeyle birlikte kalıcı olarak çözüme kavuşacak. Bu proje ile sadece mevcut su ihtiyacını karşılamakla kalmayıp, geleceğe dönük sürdürülebilir bir altyapı da kuruyor. Proje, Antalya’nın iki önemli ilçesinde yaşayan vatandaşların temiz ve kesintisiz içme suyuna erişimini garanti altına alacak.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Antalya’nın içme suyu geleceğine dev yatırım yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>MASKİ Genel Müdürlüğü İçme Suyu Dairesi Başkanlığı ekipleri, kent merkezine içme suyu temin edilen Akpınar İçme Suyu Üretim Tesisi’nde şebekede bulunan kaçak tespiti nedeniyle bakım, onarım ve yenileme çalışması gerçekleştirdi. Çalışma kapsamında, şebekedeki arıza onarıldı ve oluşabilecek yeni arızalara karşı önlem amacıyla vana montajı yapıldı. Çalışmayı, MASKİ Genel Müdür Yardımcısı Bircan Kaynak, İçme Suyu Daire Başkanı Necip Kurtarıcı ve Şube Müdürü Behçet Alpay da yerinde inceledi.
“YURTTAŞLARA SU SIKINTISI ÇEKTİRİLMEDEN ÇALIŞMA TAMAMLANDI”
Yurttaşların su kesintisi yaşamaması için gerekli tüm önlemlerin alındığını belirten Bircan Kaynak, “Manisa merkezin büyük kısmına su temini sağladığımız Akpınar İçme Suyu Üretim Tesisi’nin daha verimli ve kesintisiz şekilde yurttaşlarımıza su iletmesi amacıyla oluşan kaçağı hızlı bir şekilde tespit edip onarımını sağladık. Oluşabilecek arızalara karşı önlem amacıyla da vana montajı gerçekleştirdik. Yurttaşlarımızın su sıkıntısı çekmemesi için adeta zamanla yarıştık ve ekiplerimizin özverisi ile gecenin ilerleyen saatlerine kadar çalışıldı. Kentimize sağlıklı ve kesintisiz içme suyu sağlamak için çalışmalarımız il genelinde devam edecek” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Akpınar İçme Suyu Tesisi’nde kesintisiz su için yoğun çalışma yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>İzmir Büyükşehir Belediyesi temiz Körfez için yağmur suyu ayrıştırma imalatlarını sürdürüyor. Buca, Bornova, Konak, Karşıyaka, Bayraklı, Karabağlar, Çiğli ve Kemalpaşa’da taşkın problemi yaşanan bölgelerde 200 milyon liralık yatırımla 20 kilometre yağmur suyu ve atık su hattı ayrıştırılıyor.
İzmir’in her noktasını modern altyapıya kavuşturmak için kesintisiz çalışan İZSU Genel Müdürlüğü, birleşik sistemle çalışan yağmur suyu ve atık su kanallarını ayrıştırma çalışmalarına devam ediyor. Buca, Bornova, Konak, Karşıyaka, Bayraklı, Karabağlar, Çiğli ve Kemalpaşa’da devam eden çalışmalar kapsamında en çok taşkın problemi yaşanan muhtelif bölgelerde toplam 20 kilometre uzunluğunda yağmur suyu ve atık su hattı ayrıştırılıyor, ekonomik ömrünü tamamlamak üzere olan atık su hatları ise yenileniyor. Yaklaşık 200 milyon liralık yatırımla hayata geçecek çalışmalar sonucunda hem hatlardaki yük hafifletilerek Körfez’in temizliğine katkı sağlanacak hem de aşırı yağışlardaki su baskınlarının önüne geçilecek.
Eskiyen kanalizasyon şebekeleri yenileniyor
İZSU Genel Müdürlüğü, hem öz kaynaklarıyla hem de Dünya Bankası kredileriyle yapacağı büyük altyapı yatırımlarının yanı sıra, metropol ilçelerde yer alan atık su hatlarının da yenilemeye devam ediyor. Bu kapsamda başta yüksek katlı yapılaşmaların olduğu Konak Çınarlı Mahallesi’nde eskiyen hatlar yenileniyor, Çiğli Balatçık Mahallesi’ndeki yeni yerleşim yerlerine atık su hatları inşa ediliyor.
Su taşkınları tarihe karışacak
İZSU Genel Müdürlüğü, kent merkezinde yağmur suyu hatlarının ve yağmur suyu ızgaralarının yapımına da devam ediyor. Son yapılan çalışmalar kapsamında Yeşillik Caddesi’nde Karabağlar Belediyesi ve Selgeçen İşhanı’nın bulunduğu bölgede 786 metre yağmur suyu hattı inşa edildi. Böylelikle Yeşillik Caddesi’nde trafik akışına engel olan ve zarara yol açan su taşkınlarının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
İZSU’dan 8 ilçede 200 milyon liralık yağmur suyu ayrıştırma yatırımı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Kocaeli’nin içme suyu ihtiyacını kesintisiz karşılayan İSU Genel Müdürlüğü, artan nüfus ve su tüketimi doğrultusunda yatırımlarına devam ediyor. Bu kapsamda, Kartepe Avluburun İçme Suyu Arıtma Tesisi’nin kapasitesi artırılarak bölgedeki su ihtiyacının karşılanması için önemli bir adım atıldı.
GÜNLÜK KAPASİTE 30 BİN METREKÜPE ÇIKIYOR
2003 yılında devreye alınan ve günlük 22 bin 500 metreküp arıtma kapasitesine sahip olan Avluburun İçme Suyu Arıtma Tesisi, Kartepe Yanıkdere su kaynağı ve ihtiyaç halinde Sapanca Gölü’nden temin edilen ham suyu arıtarak, Kandıra, Kartepe ve İzmit ilçelerine bağlı 191 mahalleye içme suyu sağlamanın yanında Uzuntarla, Eşme bölgelerinin bir kısmı ile Kandıra Cezaevi’nin de içme suyu ihtiyacı, bu tesis üzerinden karşılanıyor. Bölgedeki nüfus artışıyla birlikte su talebinin yükselmesi üzerine harekete geçen İSU Genel Müdürlüğü, mevcut tesisin yanına günlük 8 bin metreküp kapasiteli konmodüler içme suyu arıtma tesisi inşa ediyor. Yaklaşık 93 milyon lira yatırım bedeliyle hayata geçirilen proje tamamlandığında, Avluburun İçme Suyu Arıtma Tesisi’nin toplam kapasitesi 30 bin metreküpe ulaşacak.
İNŞA ÇALIŞMALARI HIZLA SÜRÜYOR
Aralık 2024’te inşasına başlanan konmodüler içme suyu arıtma tesisi için kazı çalışmaları tamamlanırken temel demir donatı imalatları ise devam ediyor. Ayrıca geri yıkama tanklarının bulunduğu alanda kazı çalışmaları sürüyor. İSU Genel Müdürlüğü, inşaat sürecini hızla tamamlayarak yeni arıtma tesisini önümüzdeki yaz aylarında devreye almayı planlıyor.
KESİNTİSİZ VE SAĞLIKLI İÇME SUYU İÇİN YATIRIMLAR SÜRECEK
Artan nüfus ve iklim değişikliği gibi faktörleri göz önünde bulundurarak su kaynaklarının verimli yönetilmesi ve içme suyu arzının sürdürülebilir kılınması için çalışmalarını sürdüren İSU Genel Müdürlüğü, hayata geçirdiği bu yatırımla bölgedeki içme suyu ihtiyacını güvence altına alırken Kocaeli’nin tüm ilçelerinde içme suyu ve altyapı yatırımlarına kararlılıkla devam edecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
İSU, Avluburun İçme Suyu Arıtma Tesisi’nin kapasitesini artırıyor yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>
Büyükşehir’in tohum ve gübre desteğine üreticilerden yoğun ilgi;
Tarımın can suyu Büyükşehir’den
Büyükşehir Belediyesi’nin tarım ve hayvancılığı geliştirmek amacıyla başlattığı “2025 Yılı İlkbahar Yem Bitkisi Tohumu ve Gübre Destek Projesi” çiftçilere yüzde 50 hibeli tohum ve gübre desteği sağlıyor. Çiftçiler, proje kapsamında sunulan tohum ve gübre desteğine büyük ilgi gösteriyor.
ÇİFTÇİLER, DESTEKTEN ÇOK MENNUN
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin en önemli kırsal kalkınma hamlelerinden olan, üreticilerin gelir düzeyinin artırılmasının ve tarımsal üretimin sürdürülebilirliğinin hedeflendiği destek projeleri ile üreticilerin yüzü gülüyor. Mazot, tohum, gübre, sera ve meyve fidesi başta olmak üzere onlarca destek projesi yürüten Büyükşehir, çiftçilerin üretim süreçlerinde karşılaştığı zorlukların aşılmasına yardımcı oluyor.
1500 ÇİFTÇİYE TOHUM VE GÜBRE DESTEĞİ
Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğünce il genelinde yürütülen yüzde 50 hibeli yem bitkisi tohumu ve gübre destekleme projesi kapsamında yaklaşık bin 500 çiftçiye yüzde 50 hibeli 700 ton 15-15-15 gübresi ile 70 ton (4500 paket) dane mısır ve silajlık mısır tohumu verilecek. Destekten yararlanmak isteyen üreticilerden talepler alınmaya devam ediyor.
BAŞVURU MERKEZLERİNDE YOĞUNLUK YAŞANIYOR
Yem bitkisi tohumu ve gübre desteğini sevinçle karşılayan çiftçiler, başvuru merkezlerinde yoğunluk oluşturuyor. Özellikle başvuruların ilk günlerinde, tarımın yoğun olarak yapıldığı İzmit ve Kandıra ilçesindeki üreticiler, sabahın erken saatlerinden itibaren Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğüne (Valilik yanı, Real AVM otoparkında) ve Kandıra Belediyesi yeni hizmet binasındaki Büyükşehir Çiftçi Başvuru Merkezine akın etti. Yoğunluk nedeniyle herhangi bir sorun yaşamaması için gerekli önlemleri alan görevliler, üreticilerin taleplerini bekletmeden almak için yoğun mesai harcıyor. Gübre desteğinden sadece yem bitkisi tohumu alan üreticiler yararlanabilecek.
ÇİFTÇİLER DESTEKTEN MEMNUN
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin tarımsal üretimi desteklemek amacıyla başlattığı yem bitkisi tohumu ve gübre desteği üreticiler tarafından büyük bir memnuniyetle karşılanıyor. Çiftçiler, verilen desteklerin üretim süreçlerine önemli katkılar sunduğunu ve maliyetlerini hafiflettiğini belirtiyor. Çiftçiler, aynı zamanda bu desteklerin devamını beklediklerini ifade ediyorlar.
“TÜR DESTEKLER MALİYETLERİMİZİ HAFİFLETİYOR”
İzmit Bayraktar’da yaşayan Ayfer Sert, “Yıllardır çiftçilik yapıyorum. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin desteğinden yararlanmak için buradayım. Mısır tohumu ve gübre almak için talepte bulundum. Bu tür destekler bizim maliyetlerimizi hafifletiyor, çok büyük bir katkı sağlıyor. Böyle desteklerin devamını bekliyoruz. Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ediyorum” dedi.
“BÜYÜKŞEHİR ÇOK GÜZEL KATKILAR SAĞLIYOR”
İzmit Şahinler Köyü’nden Birol Ergin, “Yaklaşık 24 dönüm arazimde dane ve silajlık mısır, 16 dönümde ise yonca ekiyorum. Yüzde 50 hibeli tohum ve gübre desteğinden yararlanmak için kaydımı yaptırdım. Büyükşehir Belediyesi bu dönemde bize çok güzel katkılar sağlıyor. Kendilerine teşekkür ediyorum. Bu destekler gerçekten çok önemli” ifadelerini kullandı.
“BÜYÜKŞEHİR’İN DESTEKLERİNDEN ÇOK MEMNUNUZ”
Kartepe Köseköy’den Mehmet Durmuş ise, “Suadiye’de 7,5 dönüm tarlam var. Mısır silajı ekiyorum ve hayvan yetiştiriyorum. Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği desteklerden çok memnunuz. Yıllardır bu desteklerden faydalanıyoruz. Allah razı olsun başkanımızdan. Bizim için çok değerli bir katkı” diye belirtti.
“EKONOMİK AÇIDAN BÜYÜK FAYDASI OLUYOR”
Kandıra’dan Gökhan İzgi de “Bize yapılan destekler çok faydalı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne ve özellikle Başkanımız Tahir Büyükakın’a çok teşekkür ediyorum. Ayıcık mısır tohumu desteği alıyorum ve bu mısırları hayvanlarımıza yem olarak veriyoruz. Silajlık mısır da hayvanlarımız için besi olarak çok faydalı. Bu desteklerinde çiftçiler olarak bize, ekonomik açıdan çok büyük faydası oluyor. Bu tür desteklerin devam etmesini umuyoruz” açıklamasını yaptı.
“ÇİFTÇİLER İÇİN BÜYÜK KOLAYLIK SAĞLIYOR”
Kandıra’dan bir başka üretici Hayati Karaman, “Tohum, gübre, mazot gibi desteklerden daha önce de yararlandık. Şimdi de yem bitkisi tohumu ve gübre almak için kaydımı yaptırıyorum. Çok memnunuz. Tahir Başkanımıza teşekkür ediyoruz, sağladığı destekler biz çiftçiler için büyük kolaylık sağlıyor” dedi.
“TAHİR BAŞKANIMIZA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUZ”
Yine Kandıra’da üretim yapan İsa Taşkın, “Mısır tohumu, gübre, mazot gibi desteklerle Kocaeli tarımına büyük katkılar sağlanıyor. Büyükşehir Belediyesi destek vermese, bazı çiftçi arkadaşlarımız üretim yapamayacak durumdalar. Tahir Büyükakın Başkanımıza çok teşekkür ediyoruz. Allah kendisinden razı olsun. Bu tür desteklerin devamını bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
“ZOR ZAMANLARIMIZDA BİZE KOLAYLIK SAĞLIYOR”
Kandıralı diğer üretici Yılmaz Akman, “Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği tarımsal desteklerden çok memnunuz. Bu destekler çiftçiler için adeta can suyu oluyor. Zor zamanlarımızda bize kolaylık sağlıyor, bu nedenle çok minnettarız. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne ve başkanımıza teşekkür ederiz” diyerek görüşlerini belirtti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Tarımın can suyu Büyükşehir’den yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>
Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, kentte yağışlardan kaynaklanan olumsuzlukları önlemek ve altyapıyı daha dayanıklı hale getirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Merkez ilçelerde yürütülen çalışmalar kapsamında, ana arterler ve bulvarlar üzerinde toplam 150 kilometrelik yağmur suyu hatlarının temizliği titizlikle gerçekleştiriliyor.
ASAT Genel Müdürlüğü, yıl boyunca tıkanan veya tıkanma riski bulunan yağmur suyu hatlarında temizlik çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Muratpaşa ilçesine bağlı Zerdalilik, Çaybaşı, Demircikara ve Meydankavağı mahallelerinde yürütülen çalışmalarla, özellikle yoğun yağışlarda yaşanabilecek su taşkınlarının önüne geçilmesi amaçlanıyor. 2025 yılı boyunca ise ana arterler ve bulvarlarda toplam 150 kilometrelik yağmur suyu hattında kapsamlı temizlik çalışmaları planlanıyor.
ASAT’TAN ROBOT DESTEKLİ YAĞMUR SUYU TEMİZLİK ÇALIŞMASI
Çalışmalar hakkında bilgi veren ASAT Genel Müdürlüğü Kanalizasyon Bakım Onarım ve İşletmeler Şube Müdürü İsmail Sercan Şenel, “Ocak ayında başlattığımız yağmur suyu temizlik faaliyetlerimize ara vermeden devam ediyoruz. 100 milyon TL maliyetle hayata geçirilen çalışmamız, 150 kilometrelik yağmur suyu hattını kapsıyor. Ayrıca 100 kilometrelik menfez ve kutu baks temizliği de yapacağız. Bu süreçte kameralı robot araçlar kullanarak hatlarda meydana gelen tıkanıklıkları ve deformasyonları anında tespit edip, hızlıca müdahale ediyoruz. Antalya genelinde bu çalışmaları aralıksız sürdüreceğiz” dedi.
MUHTARLARDAN BAŞKAN BÖCEK’E TEŞEKKÜR
Mahalle muhtarları da yapılan çalışmalardan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Zerdalilik Mahalle Muhtarı İhsan Karaörs, “Mahallemizde ani yağışlarda yaşanan su baskınları nedeniyle vatandaşlardan sık sık şikayet alıyorduk. ASAT ekiplerinin çalışmaları sayesinde bu sorun büyük ölçüde çözüldü” dedi. Demircikara Mahalle Muhtarı Müge Kutlay Kaya ise, “ASAT hizmet binasında gerçekleştirdiğimiz muhtarlar toplantısında altyapı çalışmalarıyla ilgili bilgilendirildik. Eğitim sonrası mahallemizde sorun yaşanabilecek noktaları ekiplere ilettik ve nokta atışı çalışmalar yapıldı” diye konuştu. Çaybaşı Mahalle Muhtarı Mustafa Özsay da, “Bu temizlik çalışması olmasaydı mahallemiz sular altında kalabilirdi. ASAT ekipleri sayesinde yağmur suyu giderleri temizlendi ve sorunsuz bir kış geçirdik” ifadelerini kullandı. Meydankavağı Mahalle Muhtarı Mehmet Ceylani ise yapılan titiz çalışmalar için Başkan Muhittin Böcek ve ASAT ekiplerine teşekkür etti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
ASAT’tan 4 mahallede eş zamanlı yağmur suyu temizliği yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>çiftçiye tohum desteği
&
Urla’da tarıma can suyu:
Çiftçiye nohut tohumu desteği
Urla Belediyesi, kırsal kalkınmayı desteklemek ve tarımsal üretimi artırmak amacıyla
Nohutalan Mahallesi’nde nohut üreticilerine tohum desteği sağladı. 7 üreticiye verilen 150 kg
nohut tohumu ile 15 dekarlık alanda yaklaşık 1.5 ton verim hedefleniyor
Kırsal kalkınmayı teşvik etmek ve sürdürülebilir tarımsal üretimi desteklemek amacıyla Urla
Belediyesi, üreticinin yanında olmaya devam ediyor. Belediye, Nohutalan Mahallesi’nde
nohut yetiştiriciliği yapmak isteyen 7 üreticiye toplam 150 kg nohut tohumu desteği sağladı.
15 dekarlık alana ekilecek bu tohumlardan yaklaşık 1.5 ton nohut hasadı bekleniyor. Urla
Belediye Başkanı Selçuk Balkan, yerel üreticinin desteklenmesi gerektiğini belediye olarak
her zaman üreticiden ve üretimden yana tavır aldıklarını vurgulayarak şu açıklamalarda
bulundu: “Üretimden kopmayan, toprağına sahip çıkan çiftçilerimizle birlikte daha güçlü bir
Urla için çalışıyoruz. Tarım, sadece ekonomik bir faaliyet değil, aynı zamanda kültürel
mirasımızın ve doğamızın da bir parçası. Bu bilinçle yerel üretimi desteklemeye devam
edeceğiz. Nohutalan’daki üreticilerimize verdiğimiz tohum desteği, kırsal kalkınmayı
güçlendirme hedefimizin bir parçasıdır. Üreticilerimizin emekleriyle bereketlenen
topraklarımız, hepimize kazandıracak. Hasadınız bol, ürününüz bereketli olsun.”
Urla Belediyesi, tarımsal üretimi teşvik eden projeleri hayata geçirmeye devam ederken,
çiftçilerin ekonomik sürdürülebilirliğini artırmak adına yeni destek programları üzerinde de
çalışmalarını sürdürüyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Urla Belediyesinden çiftçiye tohum desteği & Urla’da tarıma can suyu yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>
Sosyal belediyecilik anlayışı kapsamında, üniversite öğrencilerine daha önce aylık 5 ton ücretsiz su imkanı sağlayan Antalya Büyükşehir Belediyesi, bu miktarı 10 tona çıkardı. Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in seçim vaatleri arasında bulunan ve hayata geçirilen proje, gençlere verilen önemi gösteriyor. “Can Suyu” projesi öğrencilerin zorlu hayat koşullarını bir nebze olsun hafifletmiş oluyor. Gençlerin ekonomik yükünü hafifletmek amacıyla hayata geçirilen proje sayesinde, gençlerin temel ihtiyaçlarından birisi karşılanmış oluyor.
“BÜYÜKŞEHİR YANIMDA”
Akdeniz Üniversitesi öğrencisi Cemre Su Çentikçi, ekonominin genel olarak kötü olduğunu, öğrenciler olarak işlerinin daha da zor olduğunu söyledi. Çentikçi, “Öğrenci olarak çok fazla giderimiz oluyor. Bu zor şartlarda, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı “ Can Suyu” projesinden faydalanıyorum. Şuana kadar 5 tonluk bir suyu ücretsiz olarak kullanıyordum. Bu miktar 10 tona çıktı. Bu durumdan dolayı çok memnunum. Faturaya vermediğim paralarla ders kitapları alıyorum ya da diğer kişisel ihtiyaçlarımı karşılıyorum. Büyükşehir Belediyesi bana yanımda olduğunu hissettiriyor. Antalya’da olduğumuz için kendimi şanslı hissediyorum. Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Başkan Muhittin Böcek’e bu zor ekonomik koşullarda bize destek olduğu için çok teşekkür ederim” diyerek sözlerini sürdürdü.
BAŞKAN BÖCEK’E TEŞEKKÜR
Akdeniz Üniversitesi öğrencisi Sinan Başoğlu ise öğrenciler olarak başta ekonomik güçlükler olmak üzere birçok sorunla karşılaştıklarını belirtti. Başoğlu, “Bu devirde öğrenci olmak ekonomik açıdan çok zor. Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından üniversite öğrencilerine burs ve yurt imkanları sağlanıyor. Onun dışında benim de faydalandığım “Can Suyu” projesi var. Öğrenciliğe başladığımdan beri 5 tona kadar olan su kullanımıma ücret ödemiyorum. Şimdi bu miktarın 10 tona çıkacağını öğrendim. Bu mutluluk verici oldu benim için. Büyükşehir Belediyesi’nin bu projesinden artan paramla başka ihtiyaçlarımı giderebiliyorum. Muhittin Başkan’a öğrencilerin yanında olduğu için çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Büyükşehir’den öğrencilere Can Suyu yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, kentin 19 ilçesinde altyapı sorunlarını çözmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in “Planlı, kurallı ve kimlikli kent” vizyonu doğrultusunda hareket eden ekipler, Serik ilçesinde kapsamlı bir içme suyu hattı yenileme çalışması gerçekleştiriyor. Serik’in 66 mahallesinde vatandaşlara kesintisiz ve sağlıklı içme suyu ulaştırmayı hedefleyen ASAT, özellikle Belek ve Kadriye bölgelerinde yaşanan su sorununu çözmek için dev bir projeye imza attı.
TURİZM BÖLGESİNE GÜÇLÜ ALTYAPI
Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğünde görevli Kontrolör Mühendisi Selami Fındık, projenin bölge için büyük önem taşıdığını belirterek, “Belek ve Kadriye, turizm açısından önemli bölgeler. Özellikle yaz aylarında turist yoğunluğu nedeniyle içme suyu sıkıntısı yaşanıyordu. Başkanımız Muhittin Böcek’in talimatıyla başlattığımız proje kapsamında, farklı çaplarda toplam 40 kilometrelik içme suyu borusu döşendi. Ayrıca su üretim tesisi ve iletim hattı inşa edilerek toplamda 1 milyar 561 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirildi. Projenin tamamlanmasıyla birlikte sondajlar bölgesinden saniyede 930 litre su basımı gerçekleştirilerek Belek, Kadriye ve Karadayı mahallelerinde yaşanan içme suyu sıkıntıları tamamen giderilmiş olacak” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Antalya Büyükşehir’den Serik’e 50 yıllık içme suyu yatırımı yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>