?>
?>
Turizmin merkezi Selçuklu’da, Konya turizmine önemli katkılar sağlayan Selçuklu Belediyesi’nin sembol mekanları bayram tatilinde y
oğun ilgi gördü. Tabiatın ve doğanın, şehir yaşamıyla buluştuğu Tropikal Kelebek Bahçesi, Selçuklu Seyir Tepesi, Sille Baraj Park, Sille Mahallesi ve müzeler Konya’ya bayram tatili için gelen ve 9 günlük bayram tatilini fırsat bilen ziyaretçileri misafir etti.Uzun bayram tatilinde Selçuklu yaklaşık 80 bin kişiyi ağırladı.
Tropikal Kelebek Bahçesi kelebeklerin olağanüstü yaşamlarına şahit olmak isteyenlerin tercihi oldu
Konya’da Mevlana Müzesi’nden sonra en çok ziyaret edilen lokasyonların başında gelen Konya Tropikal Kelebek Bahçesi’ne bayram tatilinde ziyarete gelen misafirler kelebeklerin olağanüstü yaşam döngüsüne tanıklık etme fırsatı buldu. Birçok tür kelebeğe doğal yaşam alanı sunan bahçede farklı türlerde binlerce bitki de bulunurken tatilde bahçeye gelen 31 bin 387 ziyaretçi bu unutulmayacak anlara şahitlik etti.
Doğanın Tüm Renkleri Sille Baraj Parkta
Selçuklu’da tabiatın her rengini ve atmosferini barındıran Sille Baraj Park da bayram tatilinde birçok ziyaretçi ağırladı. Misafirlerine doğada temiz bir nefes aldıran Sille Baraj 17bin 800 ziyaretçiyle bayram tatilinde en çok tercih edilen mekanlardan biri oldu. Yine ziyaretçilerin gözde mekanlarından olan Seyir Tepesi de 18 bin kişi tarafından ziyaret edildi. Binlerce yıllık geçmişe sahip olan Sille Mahallesi ve burada bulunan Aya Eleni Müzesi, Sille Müzesi ile Zaman Müzesi de en çok ziyaret edilen mekanlar arasında yer alarak 10 bin 672 misafiri ağırladı.
Başkan Pekyatırmacı: “Misafirlerimizi Selçuklu’da ağırlamaktan mutluluk duyduk”
Bayram tatilinde şehir içi ve şehir dışından gelen misafirleri ağırlamaktan dolayı memnuniyet duyduklarını ifade eden Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, “Bayram tatilinde turizmin merkezi Selçuklumuzdaki sembol mekanlarımızda birçok misafirimizi ağırladık. Bayram heyecanını sevdikleriyle beraber yaşayan vatandaşlarımız Selçuklumuzun gözde ziyaret mekanlarına yoğun ilgi gösterdi. 9 günlük tatilde Konya Tropikal Kelebek Bahçesi, Selçuklu Seyir tepesi, Sille Baraj Park ve müzelerimizde yaklaşık 80 bin vatandaşımızı misafir ettik. Gerek Konya’dan gerekse şehir dışından ve yurt dışından gelen misafirlerimize ziyaretleri için çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Selçuklu’nun sembol mekanları bayram tatilinde ziyaretçilerin gözdesi oldu yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından şehre kazandırılan müzeler, Hz. Mevlana’nın 751. Vuslat Yıl Dönümü Uluslararası Anma Törenleri için Konya’ya gelen misafirlerden yoğun ilgi görüyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’nın, Hz. Mevlana’nın 751. Vuslat Yıl Dönümü Uluslararası Anma Törenleri kapsamında çok yoğun günler yaşadığını belirterek, Türkiye’den ve dünyadan on binlerce yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladığını söyledi.
Hz. Mevlana’nın “Gel” felsefesine uygun bir misafirperverlikle karşılanan ziyaretçilerin, şehrin farkı bölgelerinde bulunan kültürel mekanlara da yoğun ilgi göstermesinden büyük memnuniyet duyduklarını kaydeden Başkan Altay, şu değerlendirmelerde bulundu:
“KONYA’NIN ZENGİN GEÇMİŞİNİ YAKINDAN TANIMA İMKANI SUNUYOR”
“Konya Büyükşehir Belediyesi olarak şehrimize kazandırdığımız; Çatalhöyük Tanıtım ve Karşılama Merkezi, Büyükşehir Taş Bina Dijital Tanıtım Merkezi, Darülmülk Sergi Sarayı, Konya Panorama Müzesi, Depo No: 4 başta olmak üzere Konya’da bulunan diğer müzeler, Selçuklu başkenti Konya’ya gelen ziyaretçilerin ilgisini çekiyor. Tarihi ve kültürel mirasımızı en güzel şekilde yansıtan bu eserler, bu anlamlı haftada şehrimizi ziyaret eden misafirlere Konya’nın zengin geçmişini ve manevi atmosferini daha yakından tanıma imkanı sunuyor. Çatalhöyük’ten Selçuklu eserlerine, Hz. Mevlana’nın öğretisinden modern sunum tekniklerine kadar geniş bir yelpazeyi içinde barındıran bu mekanlar, Konya’mızın kültürel turizmine değer katıyor.”
“KONYA, MEVLANA’NIN HOŞGÖRÜ VE SEVGİ ANLAYIŞINI TEMSİL EDEN BİR ŞEHİR”
Başkan Altay, Mevlana’yı anma törenlerinin sadece manevi bir buluşma olmadığını, aynı zamanda Konya’nın uluslararası arenada tanıtımı için büyük bir fırsat sunduğunu da vurgulayarak, “Konya, Mevlana’nın hoşgörü ve sevgi anlayışını temsil eden bir şehir. Bu değerleri yansıtan mekanlarımız ve etkinliklerimizle, her yıl dünyanın dört bir yanından gelen misafirlerimizi ağırlıyoruz. Amacımız, Konya’nın bu güçlü manevi ve kültürel mirasını gelecek nesillere aktarmak. Tüm Mevlana dostlarını Konya’mızın değerlerini keşfetmeye davet ediyoruz” diye konuştu.
ZİYARETÇİLER KONYA’YA VE MÜZELERE HAYRAN KALIYOR
Şehir dışından Konya’ya gelerek görüşlerini paylaşan misafirler de şehrin manevi atmosferinden ve müzelerden çok etkilendiklerini söyledi. İstanbul’dan gelen ilkokul öğretmeni Tülay Budan, “İlk defa Konya’ya geliyorum. Gelmediğim günler için çok üzülüyorum. O kadar beğendim ki. Hem müzeleri hem Konya’nın yerleşimini. Harika bir yer olmuş. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bunların hepsini öğrencilerime tek tek anlatacağım. Onların da gelmesine ön ayak olacağım. Çok etkilendim” yorumunu yaptı.
Afyonkarahisar’dan gelen bir ziyaretçi, “Konya’ya karşı bir muhabbetimiz var. Konya Büyükşehir Belediyesi’ni sosyal medyadan takip ediyoruz. Darülmülk Sergi Sarayı’nın açıldığını duymuştuk. Hakikaten ecdadımıza karşı büyük bir ahde vefa görevi görmüş. Hem gururlandık hem belediyeyi bu konuda tebrik ediyoruz. Çünkü ecdadımıza zamanında sahip çıkılmamış bunu biliyorduk. Alttan gelen yeni nesli de bilgilendirme konusunda güzel bir çalışma olmuş. Emeği geçenlerden Allah razı olsun” ifadelerini kullandı.
İstanbul’da yaşayan sınıf öğretmeni Cemile Eren de, “Darülmülk Sergi Sarayı’nı duymuştum. Çok muhteşem bir yer olmuş. Taş Bina’ya gittik, orası da çok güzel olmuş. Emeği geçen herkese içtenlikle teşekkür ediyorum. Konya’mızın adını böyle güzel şeylerle duyurabildiğimiz için. İnşallah tarihimize sahip çıkabiliriz. Çünkü bunlara baktığımız zaman gerçekten çok duygulanıyoruz. Bu duyguları bize yaşatmaları ve geleceğe aktarmamız açısından büyük önem taşıyor bizim için” yorumunu yaptı.
Elazığ’dan gelen Prof. Dr. Sermin Ozan ise Şeb-i Arus törenlerine ilk kez katıldığını belirterek şu değerlendirmeleri yaptı:
“Muhteşem, hakikaten kendimizi çok iyi hissettik. Hem manevi olarak hem kültürel olarak çok şey öğrendim. Konya’dan çok etkilendik. Buraya belki daha uzun zaman ayrılarak gelinmeli. Biz hızlandırılmış bir tur yaptık ama vakit olarak dar bir zamandayız. Konya’ya 1 hafta ayrılmalı diye düşünüyorum. Türkiye muhteşem bir coğrafya, muhteşem bir kültür ve geçmişimiz var. Önce biz kendi ülkemizi, kendi tarihimizi, kendi kültürümüzü öğrenmeliyiz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Konya Büyükşehir’e Ait Müzeler Şeb-i Arus Haftasında Ziyaretçilerin Uğrak Noktası Oluyor yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>