Visa verilerine göre ‘gaming’ Avrupa’da yükselişte
Visa verilerine göre ‘gaming’ Avrupa’da yükselişte
- Visa verileri, 2024 yılında oyun harcamalarının seyahat, moda, tiyatro ve sinema gibi sektörlerden daha hızlı arttığını gösterdi.
- ‘Gaming’ içeriği üreticileri bu büyümeyi destekleyen unsurlar arasında yer alırken, her on Z kuşağı oyuncusundan yedisi haftada en az bir kez oyun influencer’larıyla etkileşime giriyor.
- Türkiye’de Visa kart kullanıcılarının yaklaşık dörtte biri ‘gamer’.
- Türkiye %24 ile ‘gamer’ sayısında Avrupa’da başı çekiyor.
- ‘Gamer’ sayısında Türkiye'yi sırasıyla %17 ve %16 ile Norveç ve Danimarka takip ediyor.
- İspanya ‘gaming’ içeriklerine en çok harcamayı yapan ülke olarak öne çıkarken, Macaristan işlem sayısında en yüksek paya sahip.
- Avrupa'nın 'İçerik Üreticisi Ekonomisi'ni desteklemek için Visa, içerik üreticilerini küçük işletmeler olarak tanıyarak, içerik üreticilerinin kolay ve güvenli bir şekilde ödeme yapabilmesini ve alabilmesini sağlıyor.
- Beşte ikisi (%41) içerik üretiminden gelir elde ediyor ve %56'sı gelir elde etmeyi hedefliyor.
- Videolar (%41), abonelikler (%40) ve içerikler aracılığıyla tüketici satın alımları (%38) içerik üreticilerinin en yaygın gelir kaynakları arasında yer alıyor.
- İçerik üretiminden gelir elde edenlerin onda üçü (%30), ayda 1.000 sterlinin üzerinde gelir elde ediyor ve neredeyse tamamı (%96) gelirlerinin önümüzdeki yıllarda önemli ölçüde artacağına inanıyor.
- İzleyici kitlesi oluşturmak ve bu kitleyi büyütmek (%46).
- Sponsorluklar ve marka iş birlikleri gerçekleştirmek (%35).
- İlgi çekici içerik üretmek ve yaratıcı stresi yönetmek (%34).
- Teknik konularla ilgilenmek (%34).
- Düzenli gelir elde etmek (%34).