?>
?>
Karşıyaka Belediyesi, geçtiğimiz yıl ağustos ayında İzmir’i derinden etkileyen büyük orman yangınının ardından doğaya nefes aldırmak ve ilçedeki yeşil alanları artırmak amacıyla yürüttüğü çalışmalara bir yenisini daha ekledi. Mustafa Kemal Mahallesi’nde gerçekleştirilen fidan dikim etkinliğiyle, Mavişehir Rotary Kulübü ve 1912 Karşıyaka Derneği’nin gönüllüler aracılığıyla bağışladığı 2200 zeytin fidanının bir kısmı toprakla buluşturuldu. Yüksek Vadi Evleri’nin yakınındaki yeşil alanda düzenlenen etkinlikte Karşıyakalı vatandaşlar da doğanın yeniden yeşertilmesine katkı sunmak için fidan dikti, can suyunu verdi. Zeytin fidanlarının kalan kısmı ise kırsal kalkınmayı desteklemek ve tarımsal üretime katkı sunmak amacıyla Yamanlar ve Sancaklı köylerinde yaşayan yurttaşlara dağıtıldı.
“UMUTLARIMIZLA BÜYÜYECEKLER”
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal “Çocuklarımıza bir gelecek bırakacaksak doğayı korumak en büyük görevimiz. Bugün burada diktiğimiz her fidan, doğanın bize sunduğu hediyeyi koruma ve onu sonraki nesillere aktarma sözümüzün bir parçasıdır. Bu anlamlı etkinlik dayanışmanın, çevreye olan duyarlılığın ve gelecek nesillere duyduğumuz sevginin en güzel örneği. Bu güzel iş birliği için emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Dikilen her fidanın, yeşeren umutlarımızla birlikte büyümesini diliyorum” diye konuştu.
GELECEĞİN KARŞIYAKASINA KATKI
Mavişehir Rotary Kulübü Başkanı Aysel Yaman “Bugün burada toprakla buluşturduğumuz fidanların gelecek nesillere kalması, geleceğin Karşıyakasına katkı sunması bizler için çok önemli. O nedenle zeytin olmasını istedik. 1912 Karşıyaka Derneği’ne, destek veren tüm gönüllülere, bize bu imkanı sağladığı için Karşıyaka Belediyesi’ne ve Yıldız Başkanımıza teşekkür ederiz” dedi.
1912 Karşıyaka Derneği Başkanı Mustafa Karluk ise “Ağustos ayının kötü günlerini hep birlikte yaşadık, yüreklerimiz yandı. El birliğiyle yaralarımızı sarmaya, doğamızı yeniden yeşertmeye çalışıyoruz. Bu büyük dayanışmaya katkı koyan Mavişehir Rotary Kulübü’ne, dernek gönüllülerimize ve sayın Belediye Başkanımıza teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Karşıyaka’da zeytin fidanları toprakla buluştu yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Etkinliğe İzmir İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Şahin, Ödemiş Kaymakamı Fatih Aksoy, Ödemiş Belediye Başkan Vekili M. Cumhur Şener, Koordinasyon ve Tarımsal Veriler Şube Müdürü Ufuk Uysal, Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürü Hüseyin Kılınç, Beydağ İlçe Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Özgür Bağarkası, Kiraz İlçe Tarım ve Orman Müdürü Engin Özpınar, İl ve İlçe Personeli ve üreticiler katıldı.
“Kadınlarımızın Emeği ile Üretim Güçleniyor”
Dut fidanı dikim töreninde konuşan İzmir İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Şahin, kadın üreticilere verilen desteklerin önemine vurgu yaparak şunları söyledi:
“Kadınlarımızın emeğiyle büyüyen bu proje, hem geleneksel ipek böceği yetiştiriciliğini canlandırıyor hem de bölge ekonomisine katkı sağlıyor. Bakanlık olarak kadın üreticilerimizin her zaman yanındayız ve onları desteklemeye devam edeceğiz. Dut fidanlarının toprakla buluşması, bu sürecin sürdürülebilirliği için çok önemli bir adım. İpekböcekçiliğini en çok sınırlayan faktör dut yaprağı temini. Bu yüzden dut ağaçlarını artırarak ve bakımlı hale getirerek bu engeli kaldırmayı ve bölgedeki üretimi artırmayı planlıyoruz.”
Dokuma Evi Ziyaret Edildi
Dut fidanı dikim etkinliğinin ardından İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Şahin ve Ödemiş Kaymakamı Fatih Aksoy, S.S. Zeytinlik Gölcük Tarımsal Kalkınma Kooperatifine ait Dokuma Evi’ni ziyaret etti. Burada kadın üreticilerin el emeğiyle dokuduğu ürünleri inceleyen yetkililer, yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Kadınlarımızın emeğiyle ipekler dokunmaya, üretim büyümeye devam edecek!
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
İzmir’de Kadın Çiftçilere Destek: Dut Fidanları Toprakla Buluştu! yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>İzmir Büyükşehir Belediyesi, eski hafriyat döküm sahalarını ağaçlandırarak kente yeni yeşil alanlar kazandırıyor. İZBETON, mülkiyeti İzmir Orman Bölge Müdürlüğü’ne ait Bornova Gökdere mevkii Berber Salih Tepesi’ndeki bölgeyi izin alarak hafriyat döküm sahası olarak kullandı. Döküm çalışmalarının tamamlanmasının ardından alanda ağaçlandırma çalışmaları yapılarak bugüne kadar 18 bin fidan dikildi. 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde 5 bin fidanı daha toprakla buluşturmak için dikim etkinliği düzenlendi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Dr. Zafer Levent Yıldır’ın da katıldığı fidan dikim töreninde engelli izciler ve aileleri fidan dikerek keyifli bir gün geçirdi.
Engelli izcilerden Başkan Tugay’a teşekkür
Ağaçlandırma töreninde izcileri temsilen konuşan Zuhal Kaygısız, izcilerin katıldığı Özdere’deki yaz kampının çok güzel geçtiğini belirterek doğal kaynakları koruma, biyoçeşitlilik, iklim değişikliği ve atık konularında bilinçlendiklerini söyledi. Kaygısız, bu tür etkinliklerin düzenlenmesi nedeniyle İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’a teşekkür etti.
“5 bin fidan daha dikeceğiz”
İzmir Büyükşehir Belediyesi CHP Grup Sözcüsü Elvin Sönmez Güler de ormanların doğal afetlerle kaybedildiğini belirtti. İzmir Planlama Ajansı tarafından yapılan ağaçlandırma çalışmalarını anlatan Sönmez Güler, “Üstünde bulunduğumuz arazi, İZBETON şirketinin moloz döküm sahasıydı. Bu kullanımından sonra alanın rehabilite aşamasına geldik. Yaklaşık 100 bin metrekare alan içinde bölgenin iklimine, toprağına ve koşullarına uygun şekilde 18 bin fidan dikildi. Bugünden itibaren 5 bin fidan daha dikeceğiz. Bugün Dünya Engelliler Günü. Bize eşlik eden kıymetli kardeşlerimiz ve aileleri aramızda. Hem sizler hem de aileleriniz her gün hayatın çeşitli zorlukları ile mücadele ediyorsunuz. Bunun farkındayız ve size destek olmak için elimizden gelen her şeyi yapmaya çalışıyoruz” diyerek engelli çalışmaları hakkında bilgi verdi.
“Ağaç dikmek çok güzel”
Ağaçlandırma etkinliğine annesi ile katılan Dilek Gündaş “Biz izciyiz. Buraya ağaç dikmeye geldik. Ben dilek ağacı dikiyorum. Ağaç dikmek çok güzel, bana motivasyon veriyor” derken annesi Hatice Gündaş ise “Bize böyle imkânlar tanındığı için çok teşekkür ederim. Ağaçlarımız yanıyor, bu etkinliği düzenleyenlerden Allah razı olsun. Engelli aileleri olarak çok zorluklarımız var ama bize çok yardımcı oluyorlar. Başkanımıza çok teşekkür ediyoruz” dedi.
“İzcilikle tanıştıktan sonra hayat şeklimiz değişti”
İzci Özlem Öner de de ağaç dikmekten çok keyif aldığını belirtirken annesi Güler Gezer ise “Özlem çok zorlu şartlardan bu yaşa geldi. İzcilikle tanıştıktan sonra hayat şeklimiz değişti. Çok mutlu ve gururluyuz. Başkanımız Cemil Tugay’a da engelliler gününde böyle anlamlı bir etkinlik düzenlediği için teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Engelli izciler, fidanları toprakla buluşturdu yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>2019 yılından beri her yıl 11 Kasım’da tüm Türkiye’de milyonlarca fidanın toprakla buluşturulduğu Milli Ağaçlandırma Günü’ne bu yıl Konya Büyükşehir Belediyesi de Necmettin Erbakan Üniversitesi ile birlikte katkı verdi.
Bu yıl Gazze’de yaşanan insanlık dramına dikkat çekmek amacıyla, teması “Geleceğe Nefes İnsanlığa Nefes” olarak belirlenen Milli Ağaçlandırma Günü programı NEÜ Köyceğiz Kampüsü’nde, Lojistik Bilgi Topluluğu’na bağlı öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirildi. Fidanların öğrenciler tarafından bisikletlerle alana getirildiği etkinlikte öğrenciler, geleceğe nefes olmak için ellerindeki onlarca fidanı toprakla buluşturdu.
Etkinliğe katılan öğrenciler, bu anlamlı faaliyetten duydukları memnuniyeti dile getirerek, sürdürülebilir ulaşımın, çevre bilinci kazanmanın ve doğaya katkıda bulunmanın önemini vurguladılar.
Fidanların etkinlik alanına sürdürülebilir ulaşımın en önemli araçlarından biri olan bisikletlerle getirilmesi de “Bisiklet Şehri” olarak anılan Konya’ya yakışır bir uygulama olarak dikkat çekti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Milli Ağaçlandırma Günü’nde Üniversiteli Gençler Fidanları Toprakla Buluşturdu yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>Sosyal belediyecilik alanında 7’den 70’e vatandaşların yanında olan Muğla Büyükşehir Belediyesi üniversite öğrenimi gören öğrenciler için ‘Muğla’nın Fidanları’ projesini başlattı. Öğrencilerin geleceğine katkı sunmayı hedefleyen projeye başvurular devam ediyor.
‘Muğla’nın Fidanları’ projesi öğrencileri ve bağışçıları bir araya getiren uygulama ile hazırlanan web sayfası üzerinden talepler alınarak başladı. Bağışçı olmak isteyen ile eğitim desteğine ihtiyacı olan öğrenciler, “https://mugla.bel.tr/elele” internet sitesinden başvurularını yapabiliyor. Eğitim desteği, her yıl 10 ay boyunca ayda Bin TL veya 5 bin TL barınma desteği olarak veriliyor. Eşleştirmelerin web sayfası üzerinden yapılacağı sistem de öğrencilerin İBAN numarası bağışçılar ile paylaşılarak direkt öğrencinin kendisine ulaşıyor.
Fidanlar Nasıl Başvurur?
Öğrencilerin ekonomik şartları göz önünde bulundurularak yapılması planlanan projenin ilk etabı başladı. Öğrencilerin https://mugla.bel.tr/elele linkine tıklayarak ‘Fidan ol’ butonuyla başlattıkları süreç, sistemde talep edilen bilgileri doldurup formu göndererek kaydı oluşturmasıyla devam ediyor. Sürecin sonunda fidanlar, şartları da uygun ise bir bağışçı ile eşleşerek yardım almaya başlıyor.
Bağışçı Olmak İçin Ne Yaparım?
Öğrenciler için yardım yapmak isteyen bağışçılar da sisteme kolayca kayıt olabiliyorlar. https://mugla.bel.tr/elele linkine tıklayarak açılan sayfada ‘Bağışçı ol’ butonuyla başlayan kayıt süreci sistemde talep edilen formların doldurulması ile sona eriyor. Bu sürecin ardından bağışçılar eşleştikleri öğrencilerin bilgileri için bekleyerek eşleşme tamamlandıktan sonra öğrencilere eğitim ya da barınma desteğinde bulunabiliyor.
Muğla’nın Fidanları projesine başvuru şartları ise şöyle:
-Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.
-Muğla ili sınırları içerisinde ikamet etmek.
-Muğla’da devlet üniversitesinin örgün eğitiminde lisans programında öğrenimini sürdürüyor olmak.
-Öğrenimini sürdüren öğrenciler için 100’lük sistemde 70’in üzerinde, 4’lük sistemde ise 2,70’in üzerinde genel not ortalamasına sahip olmak.
-Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler için yerleştiği bölümün puan türünde ilk 100.000’de olmak.
-Maddi bakımdan desteğe ihtiyacı olan ve ailede kişi başına düşen gelirin, asgari ücretin üçte birini geçmemesi şartını taşımak.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Muğla Büyükşehir’in ‘Muğla’nın Fidanları’ Projesi Devam Ediyor yazısı ilk önce Kocaeli Basın üzerinde ortaya çıktı.]]>